Total Pageviews

FIRST BABY

Monday 10 April 2017

Secoet untuk Kalian yang Tersayang, :).

Assalamualaikum, :).

Dah lama sangat rasanya tak menconteng dalam ini. Harap semuanya sihat wal afiat. :)

Sekarang ini saya dah semakin sibuk dengan persediaan untuk sambung belajar dan sebagainya, ^_^.

Mungkin untuk tempoh satu tahun, dari bulan 7 tahun ini sehingga ke tahun hadapan, saya akan kurangkan aktiviti penulisan atau stop terus, :). Because I'm planning to further my studies in foundation, insyaAllah. Jadi faham-fahamlah betapa sendatnya jadual asasi.

Mungkin bila dah sambung ijazah nanti barulah menulis semula. InsyaAllah.

Tengoklah macam mana. Dapat bendung atau tidak nafsu nak menulis ni. Hahahaha.

BTW, masih ingat tentang manuskrip yang saya sedang tukang dahulu?

Sebenarnya dah lama dah siap. 2 Mac jumpa perkataan TAMAT. 11 Mac siap first editing. Sekarang ni masih dalam proses final editing sebelum hantar ke publisher. Sinopsis dan segala benda lain dah siapkan dah. Tinggal manuskrip saja yang nak dicantikkan. Tapi tengah duk pikir lagi ni nak hantar ke siapa. Haha. Tengoklah nanti hidayah menuntun ke mana.

Dan tentang cerpen yang saya janjikan itu~~~

Saya ingat eh janji saya. Tak mainlah lupa2 ni.

Saya masih menukang cerpen tu lagi. Dan awal2 saya cakap, saya tak sambung lagi cerpen Lelaki untuk Irine yang hilang dalam kejadan tragis pen drive rosak tu. Saya buat cerpen baru yang tajuknya saya tak tahu lagi. Saya tulis apa yang terlintas dalam kepala saja.

Dan maaf cakap, hero heroin untuk cerpen kali ini mungkin agak menyebalkan. Jenis yang ego setinggi langit tulah. Harap maklum.

Saya memang suka tulis hero heroin tak guna untuk cerpen. Hahahahaha

Tapi kalau novel saya tak suka letak hero heroin egoistik, tak guna, bedebah dan tak releven punya perangai yang buat pembaca menyampah bila baca. 

Oh, merujuk kepada tajuk posting, secoet itu merujuk kepada teaser untuk RUN! Haaa, baik tak saya? Hahahahaha.

InsyaAllah, kalau tak ada aral, tahun ni dapatlah saya jumpa anak sulung saya tu. Cuma saya tak boleh nak kata bulan berapa. Kalau bulan 12 pun kita layan jelah ye? Semoga Allah mudahkan urusan kami (saya dan pihak penerbit).

So, mengikut perancangan saya, saya akan tepek teaser dalam blog ni, 1 teaser 1 bulan mulai bulan april. (Sila faham bahawasanya teaser hanyalah sesuatu yang bersifat secoet. Jadi jangan mengada-ngada nak buat tuntutan satu bab penuh.)

Saya akan tepek 1 teaser 1 bulan sehinggalah nanti saya sudah pasti pada bulan berapa RUN akan diterbitkan. Contohnya, kalau RUN diterbitkan Disember, maknanya korang akan dapat sebanyak 9 teaser. Tapi kalau RUN diterbitkan lebih awal contohnya Ogos, korang akan dapat sebanyak 5 teaser.

DAN, sekiranya tiba-tiba ada aral dan RUN tak boleh diterbitkan dalam tahun ini, SILA maklum bahawa bilangan teaser yang kalian akan dapat paling banyak pun 9 sahaja. Maknanya, bila masuk tahun 2018 nanti, kegiatan menepek secoet teaser akan dihentikan. Jadi, janganlah sebab korang nak teaser banyak2, korang pun doakan benda2 tak elok untuk RUN. Huhuhu. Berdosa tau mendoakan keburukan untuk orang lain.

Jadi bila dah tak ada apa-apa posting, maka mereputlah blog ini akibat tuannya sibuk berperang dengan pelajaran. Hahahaha.

Taklah.

InsyaAllah, tak.

Nanti lepas selesai urusan RUN dan selepas RUN lahir, jika ada rezeki untuk manuskrip kedua saya, saya akan tepek kisah manuskrip kedua itu pula. HANYA jika manuskrip kedua itu ada yang ingin terbitkan.

Jadi jangan risau ya?

Walaupun saya perlahankan kegiatan menulis saya nanti, masih ada sesuatu untuk kalian tatap dalam blog ini, insyaAllah.

Teruskan sokongan dan teguhkan kasih sayang kalian. Terima kasih, kalian yang tersayang, :). Spread the love, ^_^.


Yang suka membebel untuk kalian,
Nasha Hadzir Othman.

*teaser saya tepek nanti-nantilah. Bulan April masih ada banyak hari lagi. Saya boleh pilih yang mana saya suka. Haha, ^_^.

1 comment:

  1. Setia menanti apa apa ygnak ditepek. RUN. Do not run away. Just tepek RUN here. Lots of your readers waiting for RUN

    ReplyDelete